VISITOR

Sunday, October 24, 2010

ENCIK PENCURI

ingat tak pada kes gaduh suspek dan mangsa? ouh.. disini ada sidikit susulan cerita tu... aku dengar-dengar si suspek telah dipanggil olah pihak atasan... hah! kene dengan muka kau! beliau telah diberi amaran!  padan muke kau!

oke...oke... ni bukan cyter yang nak story pun... tapi ada satu story yang aku sendiri pun takut...

Balik je keje khamis malam, pak cik sebelah rumah aku story kat aku... berikut antara perbualannya....

"eh, mamatu(nama panggilan aku kat rumah) kau tau tak subuh tadi kasut malik,cik yem ngan rumah orang hujung tu kene curi?

dengan terkejutnya aku pun reply...wahhh! da macam message..

"hah? ye ke..? tak tau pulak... banyak ke hilang?
"yang hilang semua kasot mahal-mahal..."  jawab pak cik aku...
"tau ke siape yang curi?" tanya aku...


duuuppp...daaaaapppp...duuuppp...daaaappp...debar la kononnye...

mula la ceritanya..........




Pak cik aku kata "pagi subuh tu, pukul 5.30 pagi, aku duduk kat tangga kat rumah..nak tunggu azan subuh..masa aku tengah duduk tu, aku nampak ada sorang lelaki pakai baju melayu, kain pelikat dengan songkok... masuk macam menyelinap...aku ingat kan si alim,sedara malik... aku diam kan je tapi yang peliknyer budak tu keluar  dengan pegang 2,3 pasang kasut.... time tu aku da syak lain... biler aku nak turun kejar dia da cabut dulu...."



Huh! menyirap je kan!
Hah! biler bab-bab ni aku  ingat lagi kisah ni jadi time aku form 4....


Aku ingat lagi, pagi tu pagi ahad.... biase la hari ahad, hari budak sekolah basuh kasut sekolah...

So, pagi-pagi aku pun pegi lah rak kasut nak ambik kasut.....
Dalam rak kasut ada 3 tingkat...
Jadi aku tengok kat tingkat 1
Eh, tak ada? Biase aku letak kat tingkat 1...
Tape tengok tingkat 2.....
Eh, tak ada jugak?? tak penah letak kat tingkat ke3 pun....
eeeiissshhh...check betol-betol.....
Tak ada?
Hah??!
Betol! Tak ada!


Air mata da bergenang......
Satu kasut pun tak ade.....

air mata....
air mata......
air mata terus gugur......




Dua kasut converse,satu kasut nike............ HILANG... KENE CURI....


*gggggggrrrrrrrrrrrrrrrrr*


geram! marah!

 tape malik, aku faham perasan kau....... encik pencuri anda memang tak ada perasaan!
anda binatang! binatang lagi mulia dari anda!

Yang memalukan, anda mencuri dengan pakaian seolah nak pergi solat!
 Anda la manusia paling JIJIK!!!

No comments:

Post a Comment