VISITOR

Sunday, November 7, 2010

HILANG...???

Pada setiap hari terakhir bulan, company aku akan buat stock check day dan sekaligus salary day.. :) . Pada hari stock check day ni, semua pekerja mesti kira barang..tak kira la sama ada barang tu da di pack atau belum..selain dari tu semua barang yang dikira hendak la direcordkan di stock check card dan ini la wajahnye.....


TTTTAAAAAAARRRRRRAAAAAA
here it is!

sebenarnye ia adalah sehelai kertas yang sangat BAHAYA!




KENAPA?????



Mari sama-sama berrkongsi dan ambil tahu....

BERMULA LA SEBUAH KISAH.... :))))))








Tiap kali stock check day. keje aku kira barang gak tapi barang subcon...subcon hantar dua kali barang sehari, satu pagi..satu petang


So pagi tu lepas je meeting aku pun dengan penuh rasa dedikasi  :) buat la keje ...


TANGGGGTINGGGTANGGGTINNGGGG
*maksudnye tengah kira barang eh*








Huh! Siap kira!


Lepas je kira barang, ape lagi haaaa record la....

Masa tengah record barang iaitu tulis kat dalam stock check card
TIBA-TIBA....................


'Adoi masalah! salah tulis ni! camne ni..! Hiisssyyyhhh!'

'hah! Liquid! Yes!'

'Eh...eh... eerrrr...tak...tak...tak bole liqiud ni... adoi camne ni...!'   



Dengan muka bodoh air aku pun pegi la tanye leader aku....

'Kak , ni kita salah tulis ni...camne eh? bole liquid tak?'

Dengan muke yang ala-ala buas macam harimau..ehh tak..macam singa...ehh tak..tak..macam buaya.. eh..takk.. Eh...ape-ape la binatang pun tak penting asal memang buas, dia pandang aku...

'Hah...camne bole salah?! Mata tu letak ane..? Da..jangan liquid, potong yang salah..yang betol tulis kat sebelah dia... Cepat sikit!'

Dengan muka yang agak takut la kott... aku pun buat la...
Tapi aku asingkan kat tepi yang tu... kononnye last nanti baru nak campur dengan yang betol...



LAST-LAST.............................


Lepas je aku da siap record aku pun bagi kat leader aku la sebab stock card tu mesti kene key in

Time aku tengah syok-syok buat keje yang lain, aku dengar kecoh-kecoh...dan yang paling aku dengar perkataan HILANG,HILANG!

Arrggghh... lantak la bukan urusan aku....
TAPI.....
AKU DENGAR SATU LAGI PERKATAAN...
SAH! AKU KENAL SANGAT DENGAN PERKATAAN TUH!
TAPI...TAPI..
KENAPA......












'Mai ! Mai!'

YA PERKATAAN TU LA  AKU DENGAR DIORANG SEBUT.....

Aku toleh. leader aku panggil aku....

'Hah...kenapa kak?'
'Kat tempat mai ada lagi tak stock check card tu..? Ni hilang satu ni..'

'Waduh! Sumpah kat tempat aku memang da tak ada...'

Camne ni....menurut diorang card yang hilang tu kat dalam list pertama dan yang paling menggerunkan aku adalah orang yang bertanggungjawab ambil list yang pertama tu...

Ya....mamang aku pun yang ambil list pertama tuu.... tapi aku tak rasa aku tercicirkan...
Camne niii....

Tiba-tiba aku dengar satu suara berkata
'Eh, kau tau tak, card tu kalau hilang silap-silap kau bole masuk penjara tau tak pun kau kene la pergi bicara kat mahkamah'

*GUUUUUUULLLLLPPPPPPPP*

Kenapa cam tu sekali?! aku tak buat jenayah pun... card tu hilang je kot....

Dan suara tu berkata lagi
'Baik kau cari nanti tak pasal-pasal sebab kau satu company tak bole balik tau!'

Aduh! kenapa andaian mereka menakutkan...?!

Aku dengar suara lagi....




'Hah! ini dia ni stock check card tu!'

Wahhhhh! Alhamdullilah!
 nak tau tak jumpe kat ane.....?




JENGGGG JENGGGGG JENGGGGGGG






TONG SAMPAH TEMPAT DUDUK AKU!
haha! :)

Nak tau kenapa bahaya sangat benda tu....?
 Mari lihat.... :)

Nampak tak kod bar yang aku bulat kan tu... eh takk... maksud aku yang aku lonjongkan tu

Hah! itu la bahayanya...!

Kenapa?

Begini,

Menurut cerita mereka, walau ape pun,tak kira ape pun card ni wajib di key in.. tak ada sunat,tak ada harus ape entah lagi haram yaaa...
Walau pun tak ada barang yang direcord atas card ni tapi ia mesti kene key in jugak...
Jika takkk....

Tu la tadi hukuman-hukuman yang aku kene terima sebab kod bar tu sangat-sangat memberi kesan

 WAHHHHHH!

*tu la antara pengalaman yang aku tak bole lupa time keje kat company aku, hal ni berlaku kira-kira sebulan lepas dan setiap kali stock check aku akan diperli :(*



No comments:

Post a Comment