VISITOR

Saturday, November 20, 2010

DEPAVALI MEMORY~

Mood untuk membelog semakin tak ada..huhu..tak tawu kenapa ):

but,

here have a some story :)


Rasanye masih tak lambat untuk mengucapakan Selamat Hari Depavali
so hari tu kami Nur Fahima dan saya ke rumah Nithya

kami dihidangkan dengan makanan favourite kami MURUKU!


Masih terasa keenakan muruku tu dicelah-celah gigi :)

THANKS MY DEAR NITHYA <3


miss kamu kawan :)


so musim-musim depavali ni teringat satu story~

Masa kami sekolah kami ada beberapa kawan indian la
yashinta, logerswary dan thevaki 

dan setiap kali musim raya diorang je kawan kami terutamanya 
THEVAKI  akan jemput kami ke rumah dia..

Masa aku form4 aku tak pergi rumah dia sebab aku time tu  sibuk la kot

tapi,

time form5 dia begitu bersungguh-sungguh ajak kitorang
demi menjaga hati dan perasaan dia kitorang pun pegi la..
dengan bersungguh-sungguh dia cakap

"korang jangan risau saya tak makan b**i, tak ada anjing pun rumah saya,jangan takut la"

jadi berbekalkan semangat yang ada, kitorang pun pegi la tanpa rasa ragu-ragu dan was-was


~KETIKA DI RUMAH DIA~


Sampai je kat rumah dia da hampir-hampir waktu asar
dengan gembira dan megahnya dia berkata,

"mari la masuk, mak saya masak nasi beriyani taw untuk korang"

waaahhhh!
budak-budak ni dengar beriyani lagi la meleleh nak makan dah la masing-masing pergi dengan perut yang lahap, memang nak memerut je :)

kitorang pun terus pegi dapur capai pinggan , cedok nasi dengan lauk
peerrrggghhh! kene pulak dengan ayam masak merah dengan acar timun carrot kan.. memang keras la kat situ
ada yang bertambah-tambah, tapi aku rilek beb
makan sekadar kenyang *geli-geli sudaa*

da abis melahap..
blah laaa!

~KEESOKAN HARINYA DISEKOLAH~

KECOH!

ada yang cakap......

"korang pergi rumah dia, eh! dia makan labi-labi taw!"

labi-labi?

menurut kamus dewan bahasa dan pustaka :

labi-labi adalah spesis haiwan dua alam

hah?

dua alam?

biar betik?

terngiang-ngiang cikgu cakap

--------------------------------


"KITA SEBAGAI UMAT ISLAM DIHARAMKAN MAKAN BINATANG DUA ALAM CONTOHNYA KATAK"

ape yang terjadi kepada kami?

menurut islam kalau benda tu kita tak tahu, tak sengaja tak ape kan..kan..kan..
T___T

harap-harap begitu la..

nasib baik la tahun tu kitorang form5, final year kalau tak. tak tawu nak bagi alasan ape tak nak pergi rumah dia..

^___^

*rindu sangat dengan zaman sokolah, walau yang nyatanye boring sangat!*

No comments:

Post a Comment