VISITOR

Wednesday, November 10, 2010

TERTIPUU KAAA...?

'Berlaku kira-kira 2 hari yang lepas'


Now, lets story........


Nak dijadikan cerita dua hari lepas la kot aku dengan bestfriend aku, NUR FAHIMA ABDUL RAHMAN pegi teman aku belanja barang sikit untuk bawak pegi study...

Selesai je aku dengan dia beli barang, kitorang pun tunggu la bas untuk balik tengah syok-syok duduk sambil minum coolblog*favourite tuuuu* datang laa sorang hamba Allah ni....

Tak pasti bangsa ape ,tak pasti agama apee..
Tapi look macam india, kalau betul sah-sah agama hindu kan...
*hanya kemungkinan semata-mata*

Dia bersuara....

'akak...bole bagi saya 2 ringgit tak? saya mau balik naik bas tapi tada duit..pleess kak'

Serta-merta aku pandang eyma...

Tapi eyma...

Donnooo jee kan...

Ya...aku akan memahami sangat dia macam tu..
Dia bukan senang tertipu..


TERTIPU??

Aku bukan bodoh la kot...kalau bole aku pun tak nak kene tipu..
Tapi rasa simpati tu meluap-luap..
rasa kasihan tu menyala-nyala...
*ayat memang tak bole blah kan*

Aku memang PANTANG dalam bab-bab camni...

SUMPAH!

Aku akan jadi tak sampai hati sangat...sebak la kot...aku bukak beg dompet.. huh! aku ada bape keping duit 10 ringgit dengan sekeping duit singgit..

Aku tarik diut singgit tu.. lagi singgit?

HHMMMMMMM

Aku buka tempat zip, cari duit syilling..
tapi jumpe 50 sen je...lagi 50 sen?

Dengan agak was-was+ragu-ragu+teragak-agak...

Aku pandang eyma...harapkan simpati dia..

Yaa..dia memahami sangat...

'nah amek ni 50 sen'

'alaa..eyma kau bagi laa dia...dia kan dekat dengan kau'

'iiisshhh! tak nak aku...kau laa bagi...'

'tapi kau kan dekat...?'

Eyma pun hulur la kat dia...


TAPI !

Dia pergi tanpa cakap sepatah haram pun! huh!
Ape la salahnye cakap TERIMA KASIH
Tak pun THANK YOU ke..
Ataupun NANDRHI*aku masih bole memahaminya yaa* ke....

Ni tak, blah gitu je kan..

Bukan tak ikhlas eh...sumpah tak terniat pun..tapi ingat
ORANG BERBUDI, KITA BERBAHASA LA...

TAPI !
*Berapa banyak tapi la daa*

Yang agak pelik nye kan, dia cakap 2 ringgit tu dia nak buat tambang bas tapi kenapa bila aku bagi je 2 ringgit tu dia terus blah....kalau betul dia nak buat tambang bas kenapa dia tak tunggu je saing-saing aku...?

Yang pastinya aku nampak dia, berjalan terus ke arah kedai-kedai kat situ.. bila aku nak intip-intip lagi, tengok-tengok je bayang pun da tak nampak...

Huh! Sudaaaa...


Sampai je kat rumah, malam tu aku cerita dengan bapak aku...

*POTPETPOOTPEETPOTPETPOOTPEET*
*bukan bunyi kentut eh..tapi suara mengepoh*


Sesudah je aku bercerita....
Bapak cakap....


'uoohh! kalau macam tu, dia nak beli todi *atau lebih sopan arak* la tu..'

Huh? Tapi saya pun ada rasa ape yang bapak cakap tu ada betol jugak...

Tape la jika betul dia menipu, tu urusan dia dengan Allah..
sekurang-kurangnye aku da tolong....

Tapi kalau korang sendiri tengok keadaan dia...

Dengan baju kotor,koyak lagi *ouh!seksi!*
Seluar lusuh dia, selipar cabuk lagi...
Sumpah! memang tak sampai hati...

Betul atau tak dia menipu, tu terserah....

ALLAHUALLAM

:)




No comments:

Post a Comment